Wat is fulfilment en hoe zet je dit slim in als ondernemer?

Blog overzicht  |  

Als webshopeigenaar komt er soms veel op je bordje. Het kan dan prettig zijn om bepaalde logistieke processen uit te besteden. Dit wordt ook wel ‘fulfilment’ genoemd, tegenwoordig steeds vaker ‘e-fulfilment of e-logistics’. In dit blog praten we je bij over hoe jij e-fulfilment kunt inzetten om je bedrijf te laten groeien.

Schakel jij de hulp in van een fulfilmentbedrijf dan kun je rekenen op ondersteuning op het gebied van logistieke processen. Ook kunnen de meeste fulfilment bedrijven jou helpen om jouw huidige processen te optimaliseren. Maar hoe kun jij daarvan profiteren?

Fulfilment en e-fulfilment zijn begrippen die vaak door elkaar gebruikt worden. Fulfilment is het hele logistieke proces van orderverwerking waaronder: het opslaan, inpakken en verzenden van producten. Bij e-fulfilment ligt de focus vooral op het afhandelen van orders die webshops binnenkrijgen. Hierbij wordt ook wel eens gesproken van e-logistics.

Wat fulfilment voor jouw bedrijf kan doen

Fulfilment kan heel interessant zijn als je een webshop hebt of als je MKB’er bent waarbij orderafhandeling een grote rol speelt. Je wordt ondersteund waar nodig en kunt zo sneller verder met de groei van je bedrijf, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je distributie of andere logistieke processen. Dat is gunstig, want hierdoor houd je meer tijd over voor je marketing en inkoop.

Voordelen van fulfilment

Het uitbesteden kan grote voordelen hebben. Zo bespaar je tijd, heb je meer opslagruimte en in sommige gevallen zelfs geen eigen opslagruimte meer nodig. Ook kun je kosten besparen naarmate je groeit.

Bij uitbesteding van fulfilment mag je vaak een grote opslagruimte verwachten wat prettig kan zijn als je zelf niet beschikt over een plek om je voorraad te stallen. Zeker wanneer je als kleine ondernemer vanuit je zolderkamer begint dan is fulfilment een logische volgende stap. 

Fulfilment bij Frama

Bij Frama kunnen wij jou ook helpen op het gebied van fulfilment. Wij denken graag mee om jouw processen te optimaliseren. We weten precies wat er nodig is om jouw orderafhandeling zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarnaast bieden wij ook mogelijkheid tot opslag, orderpicking en verzending voor jouw goederen. 

We hebben alle benodigde kennis in huis en met de diensten die we leveren kunnen we je van alle gemakken voorzien. Een belangrijke tool die jou kan helpen is MijnFrama. Dit is ons eigen online verzendplatform, waarmee je eenvoudig al jouw post vanuit één omgeving verstuurt en beheert. Van adreslijsten tot aangetekende brieven, pakketten met verschillende afmetingen en nog veel meer. 

Daarbij helpen we je met het installeren van de tools die je nodig hebt zoals bijvoorbeeld een webshopkoppeling of Direct Printing. Bovendien kijken we naar hoe jij jouw processen zoveel mogelijk kunt automatiseren.

Contact

Wij faciliteren kleine ondernemers graag bij de stappen die nodig zijn om te groeien. Ben jij een startende ondernemer en wil je graag (snel) groeien? Neem dan contact met ons op. 

Blog overzicht