Aangepaste bezorgdagen- en tijden feestdagen

aangepaste-bezorgdagen-en-tijden
Blog overzicht  |  

PostNL is rond de feestdagen extra druk om alle post en pakketten op tijd te kunnen verwerken en te leveren. Daarnaast gelden er aangepaste aanlever- en bezorgdagen tijdens de feestdagen. In dit blog de belangrijkste informatie.

Aangepaste bezorgtijden tijdens de voorjaarsfeestdagen

Houd er rekening mee dat PostNL-punten op feestdagen gesloten zijn. Dat voorkomt onnodige vertraging en late bezorging.

  • Eerste en tweede paasdag
  • Koningsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Eerste en tweede pinksterdag

Voor een volledig overzicht van de feestdagen en de impact voor het verzenden van jouw (partijen)post en pakketten heb we een overzicht gemaakt. 

Tip 1 - Manage de verwachting van jouw klant

'Vandaag besteld, morgen in huis' is niet realistisch in drukke tijden als deze. Communiceer duidelijk naar jouw klanten dat pakketten langer onderweg zijn dan normaal en stimuleer je klanten om zo vroeg mogelijk te bestellen. Zo komen ze niet voor vervelende verrassingen te staan.

Tip 2 - Spreid de verzending van jouw pakketten

Maandag en dinsdag zijn de drukste dagen als het gaat om postverzending, omdat dan ook alles van het weekend nog verwerkt moet worden. Spreid daarom de verzending van jouw pakketten over de gehele week. Zo vermijd je de grote drukte aan het begin van de week en voorkom je onnodige problemen.

Tip 3 - Track en trace

Je kunt aangemaakte zendingen op het verzendplatform van Frama volgen met track en trace. Vul bij het aanmaken van jouw verzendlabel het e-mailadres in van de ontvanger en selecteer de optie 'track en trace'. Op die manier heeft jouw klant altijd direct de meest actuele statusinformatie, zonder deze op te hoeven vragen.

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op!

Blog overzicht