Het gebruik van pakketzegels en servicezegels stopt. Wat nu?

Pakketzegel stopt
Gepubliceerd op: 29 september 2020
Laatst bijgewerkt op: 18 juni 2021

In een vorig blog kondigden we aan dat PostNL vanaf 1 oktober 2020 stopt met de verkoop van barcodeboeken. Niet alleen de barcodeboeken worden geschrapt: ook pakket- en servicezegels verdwijnen uit het assortiment. In dit blog alle informatie die je nodig hebt.

Pakketzegels en servicezegels

Pakket- en servicezegels zijn verouderd – en dan vooral de werking ervan. Een pakketzegel wordt gebruikt voor het verzenden van een pakket. Servicezegels worden gebruikt voor aangetekende brieven. De gegevens op deze producten zijn niet digitaal, waardoor het veel tijd kost om deze zendingen te verwerken.

Tegenwoordig zijn er alternatieve verzendopties voor de zegels, die ervoor zorgen dat jouw post beter verwerkt en geleverd kan worden. Dit is efficiënter en hierdoor zijn de zegels overbodig.

Pakket- en servicezegels na 1 april niet meer geldig

Reeds gekochte pakketzegels en servicezegels zijn nog te gebruiken tot en met 31 maart 2021. Daarna zijn ze niet meer geldig en kun je ze dus ook niet meer gebruiken voor het verzenden van pakketten en/of aangetekende brieven.

Zorg ervoor dat je reeds aangekochte pakketzegels of servicezegels tijdig gebruikt: zodra ze zijn verlopen is het niet mogelijk om geld terug te krijgen of ze in te ruilen.

Actie: Pakket- en servicezegels inruilen bij Frama

Heb je nog oude barcodeboeken over? Zonde! Daarom bieden wij je bij Frama de mogelijkheid om in ruil voor een oud barcodeboek, gratis een pakket te versturen via ons verzendplatform.

De volgende voorwaarden zijn hierbij van toepassing:

  • Voor een volledig barcodeboek vergoeden we twee pakketten.
  • Voor een onvolledig barcodeboek vergoeden we één pakket.
  • Maximaal twee barcodeboeken per klant.

Let op: De vergoeding geldt enkel voor verzending van een standaard pakket binnen Nederland, tot 10 kg en is alleen voor zakelijke klanten.

Vul het formulier hieronder in als je gebruik wilt maken van deze eenmalige actie. Onze medewerkers nemen dan contact met je op. De actie loopt van 1 tot 30 april.

Met het verzendplatform van Frama bieden wij een goed alternatief voor de pakketzegel en/of servicezegel. Meld jouw pakket of aangetekende brief online aan, print eenvoudig een label uit en plak deze op het pakket of brief. Vervolgens geef je het poststuk af op een PostNL locatie.

Topics: mail