placeholder_200x200

Bij het aanschaffen van uw frankeermachine bent u  met PostNL een overeenkomst aangegaan. In deze overeenkomst heeft u een maximaal te laden krediet per week afgesproken dit wordt de “weeklimiet” genoemd.

In verband met de te verwachten drukte in december is het verstandig PostNL tijdig te vragen uw maximale weeklimiet te verhogen.   

Een structurele verhoging kan worden aangevraagd bij PostNL op 088-8686868. 

Door deze verhoging kunt u voorkomen dat u onverwacht zonder krediet komt te zitten.

De hoogte van de weeklimiet staat los van het bedrag dat door PostNL berekend wordt, alleen het bedrag dat u werkelijk in uw machine laadt wordt berekend.

file0001635278031 

Bij incidenteel tekort aan krediet kunt u een Emergency Upload (noodkrediet) aanvragen.

Hier vindt u een link naar de website van PostNL om een Emergency upload aan te vragen.

De verwachting is echter dat door grote drukte de verwerking hiervan in december veel tijd in beslag zal gaan nemen, met langere wachttijden als gevolg.  

 

NetSet 2 machines (herkenbaar aan de blauwe afdruk) hoeven geen Emergency Upload via PostNL meer aan te vragen. Vanuit de frankeermachine zelf kunt u maximaal twee keer per maand 1000 euro extra laden. U vindt de toets noodkrediet/emergency upload nadat u krediet laden hebt ingedrukt.

 

Alle Frama frankeermachines waarvan het FM nummer begint met een 8xxxx kunnen d.m.v. een upgrade worden omgebouwd naar NetSet 2  waarna u ook van een aantal handige extra toepassingen gebruik kunt maken. Meer informatie vindt u hier

Topics: Postnl, Frankeren