"Wie zei wat wanneer tegen wie" in het centrum van de meeste geschillen

wie zei wat wanneer tegen wie 1900

Juridisch bewijs van aflevering, aflevertijd, exacte inhoud en meer

De meeste zouden het erover eens zijn dat "wie zei wat wanneer" in het midden van de meeste geschillen ligt. In de e-mailcentrische wereld van vandaag wijzen veel van hun naar de "Verzonden map" of "Inbox" om aan te tonen wie zei wat wanneer. Zij kunnen deze e-mails doorsturen naar de mensen met wie ze in conflict zijn, of kunnen de e-mail afdrukken om als hun bewijs te dienen. Een complete Audit Trail van de aflevering kan hierbij helpen.

Met de unieke Registered Email techniek ontvangt u een ontvangstbewijs van iedere e-mail die u verzendt

Onzekerheid over een e-mail kan leiden tot vragen over 'wie heeft wat tegen wie wanneer gezegd'. Het unieke ontvangstbewijs maakt een einde aan die onzekerheid door juridisch bewijs te leveren over uw correspondentie.

  • Bewijs van aflevering, tijdstip van aflevering en exacte inhoud.
  • Complete Audit Trail van de aflevering
  • Bericht Authenticatie & Reproductie
  • Geavanceerde archiveringsopties beschikbaar

Hoe bescherm je jezelf tegen het feit dat je eigen naam en de namen van klanten en zakenpartners op internet kunnen worden misbruikt? Cybercriminaliteit en identiteitsdiefstal zijn nu een van de sterkst groeiende vormen van criminaliteit op het internet geworden. De hackersaanval op de onlangs verkozen Franse president Emmanuel Macron toont aan dat pogingen worden gedaan om vertrouwelijke, intieme en strategische informatie te stelen om personen, partijen of regeringen in gevaar te brengen. De verspreiding van de gestolen informatie wordt gedaan door sociale bots en gebruikers op sociale netwerken, evenals op typische platforms.

Dit is geenszins een op zichzelf staande zaak! Het kan bij iedereen gebeuren! Niet alleen bij publieke figuren of grote bedrijven, maar ook middelgrote en kleine bedrijven en particulieren behoren tot de slachtoffers. Bovendien: meer dan 100 miljard zakelijke e-mails worden dagelijks verzonden (veel daarvan zijn ongecodeerd), privégegevens worden opgeslagen en vergeten in cloud of bestand uitwisselsystemen op te slaan of gewoon voor een wandeling op USB-sticks in uw zak meegenomen. Zijn we gewoon niet meer bezorgd of zijn we begonnen te leven met de risico's van gegevens misbruik?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (in het Engels de General Data Protection Regulation, GDPR) maakt dat iedereen die persoonsinformatie beheert of verwerkt zorgvuldiger, bewijsbaarder en aantoonbaarder te werk gaan.

De meeste zouden het erover eens zijn dat "wie zei wat wanneer" in het midden van de meeste geschillen ligt. In de e-mailcentrische wereld van vandaag wijzen veel van hun naar de "Verzonden map" of "Inbox" om aan te tonen wie zei wat wanneer. Zij kunnen deze e-mails doorsturen naar de mensen met wie ze in conflict zijn, of kunnen de e-mail afdrukken om als hun bewijs te dienen. Voordat u op dit eenvoudige tekstrecord vertrouwt, is het essentieel om te overwegen hoe het voor controle zal komen als het inhoudsgetrouwheid, tijdstip van verzending of het feit van succesvolle overdracht later wordt uitgedaagd.

Londen's Legal Technology Journal publiceerde een artikel met een poll van de top mythen en misvattingen van e-mail die, indien niet goed begrepen, uw organisatie kunnen verlaten en die u blootstellen aan risico's of uw e-mailrecords onbruikbaar maken om u te verdedigen. Een geschil rond wie zei wat en wanneer. De poll identificeerde de meest voorkomende mythen die verband houden met e-mail die de meeste bedrijfsleiders, advocaten en andere professionals geloven:

Interne versus internet e-mail: 'Ik heb mezelf gekopieerd en het exemplaar ontvangen'. Ontvangst van interne e-mail binnen de organisatie bewijst niet dat het bericht via het internet is verzonden / geleverd.
Lees ontvangsten: 'Ik heb een leesbewijs aangevraagd, zodat ik weet wanneer ze de email ontvangen'. Lees ontvangsten zijn eenvoudige tekstbestanden die gemakkelijk kunnen worden gesmeed. Ze bewijzen niets over inhoud. De ontvanger kan gemakkelijk kiezen om de bon niet te retourneren.
E-mailarchiefaanbiedingen: 'Ik bewaar alles in mijn archief. Ik kan bewijzen wat ze hebben ontvangen '. Uw archief geeft een overzicht van de inhoud die u beweert te hebben verzonden, maar niet wat is ontvangen.
E-mail bezorging: 'Als ik klik op verzenden, ontvangen ze de email.' Niet alle zakelijke e-mail worden geleverd, Ferris Research stelt dat 3% van de niet-bulk, zakelijke-zakelijke internet e-mail niet geleverd wordt.


Een oplossing is om RMail te gebruiken voor e-mail proof. Het RMail-systeem verzendt de informatie als een geregistreerd e-mailbericht, waarbij een duurzaam, controleerbaar en gerechtelijk aanvaardbaar verslag teruggestuurd wordt voor bewijs met een hoog bewijsgewicht.

RMail diensten zijn geïmplementeerd door veel organisaties voor e-mail bewijs en wettelijke naleving. Bekijk deze RMail "Email Proof" Video.

Topics: aangetekend e-mailen, RMail, GDPR, AVG, juridisch bewijs emailverkeer, registered email, message